NULL string(0) ""

Uchwała nr XVIII/96/16Rady Gminy Piątekz dnia 21 lipca 2016w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446) oraz art. 6v ust. 3, ust. 3a i ust. 3d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w (Dz. U. z 2016 r. poz. 250), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Rada Gminy Piątek uchwala, co następuje:

Uchwała nr XVIII/96/16
Rady Gminy Piątek
z dnia 21 lipca 2016


w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446) oraz art. 6v ust. 3, ust. 3a i ust. 3d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w (Dz. U. z 2016 r. poz. 250), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Rada Gminy Piątek uchwala, co następuje:


§ 1. Określa się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
1) bezpośrednio   od   właścicieli   nieruchomości   zamieszkałych   odbiera   się   następujące   frakcje   odpadów komunalnych:
a) zmieszane odpady komunalne nie rzadziej niż:
- z zabudowy jednorodzinnej - 1 raz w miesiącu,
- z zabudowy wielorodzinnej i wielolokalowej - 1 raz w tygodniu,
- z obiektów użyteczności publicznej - 1 raz w miesiącu,
- z ogródków działkowych i rekreacyjnych - 1 raz w miesiącu w okresie od 1 marca do 3 1 października, 1 raz w pozostałym okresie,
- z innych nieruchomości - 1 raz w miesiącu,
- z koszy ulicznych - 1 raz w tygodniu,
b) selektywnie   zbierane   odpady   komunalne:    papier,   szkło,   tworzywa   sztuczne,    metale i odpady wielomalerialowe nie rzadziej niż:
- z zabudowy jednorodzinnej - 1 raz w miesiącu,
- z zabudowy wielorodzinnej i wielolokalowej - 1 raz na 2 tygodnie,
- z obiektów użyteczności publicznej - 1 raz w miesiącu,
- z ogródków działkowych i rekreacyjnych - I raz na 2 miesiące w okresie od 1 marca do 31 października, 1 raz w pozostałym okresie,
- z innych nieruchomości - 1 raz na 2 miesiące,
c) odpady  wielkogabarytowe,  sprzęt elektryczny   i  elektroniczny,  folie  oraz zużyte opony z zabudowy jednorodzinnej odbierane będą przez przedsiębiorcę nie rzadziej niż 2 razy w roku;
2) odbiór odpadów komunalnych ulegających biodegradacji od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Piątek następuje nie rzadziej niż:
- z zabudowy jednorodzinnej - 1 raz w miesiącu,
-  z zabudowy wielorodzinnej i wielolokalowej - 1 raz w tygodniu,
- z obiektów użyteczności publicznej - 1 raz w miesiącu,
- z ogródków działkowych i rekreacyjnych - 1 raz w miesiącu w okresie od 1 marca do 31 października, 1 raz w pozostałym okresie,
- z innych nieruchomości - I raz w miesiącu,
- z koszy ulicznych - 1 raz w tygodniu,
3) odbiór odpadów komunalnych ulegających biodegradacji od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Piątek może odbywać się również poprzez dostarczenie vw. odpadów do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w miejscu i terminach podanych przez Urząd Gminy Piątek właścicielom nieruchomości do publicznej wiadomości;
4) mieszkańcy mogą na własny koszt dostarczyć następujące frakcje odpadów komunalnych powstające w gospodarstwach domowych do punktu selektywnej zbiórki odpadów określonego przez gminę:
a)  papier,
b) metal,
c) tworzywa sztuczne,
d) szkło,
e) opakowana wielomateriałowe,
f) odpady komunalne ulegające biodegradacji,
g) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, h) przeterminowane leki i chemikalia,
i) opakowania po farbach i lakierach,
j) zużyte baterie i akumulatory,
k) odpady wielkogabarytowe,
I) odpady budowlane i rozbiórkowe,
ni) zużyte opony,
n) odpady zielone.
5) punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, w zamian za uiszczoną opłatę, świadczy usługi polegające na przyjmowaniu przez cały rok każdej ilości wytworzonych na terenie Gminy Piątek selektywnie zebranych odpadów komunalnych.
§ 2. Przypadki niewłaściwego świadczenia usług przez podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub przez prowadzącego punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych właściciel nieruchomości może zgłosić do Urzędu Gminy Piątek, osobiście, telefonicznie, pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres ugpiatek@ugpiatek.pl lub formularza kontaktowego dostępnego pod adresem hllp://www.gminapiatek.pl/kontakt-do-gminy-pialek w terminie 7 dni od daty zaistnienia zdarzenia będącego przedmiotem reklamacji.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Piątek.
§ 4. Traci moc uchwala Nr XV/83/16 Rady Gminy Piątek z dnia 20 kwietnia 2016 roku w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Uchwała nr XVIII/96/16 (602kB) pdf

metryczka


Opublikował: Jacek A. Michalski (16 września 2016, 12:24:54)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1062