Zarządzenie nr 42/2023

Burmistrza Piątku
z dnia 03 lipca 2023 roku
w sprawie przeprowadzenia kontroli na terenie nieruchomości lub obiektu budowlanego w zakresie istniejących przyłączy wodociągowych, kanalizacji sanitarnej oraz bezumownego korzystania z sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej na terenie gminy Piątek

Na podstawie art. 7 ust. 3 oraz art.33 ust. 5 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.), art. 6, art. 7 ust.2, art. 8 ust. 4 oraz art.28 Ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 537)zarządzani, co następuje:

§ 1
Zarządzam przeprowadzenie kontroli na terenie nieruchomości lub obiektu budowlanego w zakresie istniejących przyłączy wodociągowych, kanalizacji sanitarnej oraz bezumownego korzystania z sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej oraz podłączeń do gminnej sieci kanalizacji sanitarnej urządzeń odprowadzających wody opadowe.

§2
1. Powołuję Komisję do przeprowadzenia kontroli na terenie nieruchomości lub obiektu budowlanego w zakresie istniejących przyłączy wodociągowych, kanalizacji sanitarnej oraz bezumownego korzystania z sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej oraz podłączeń do gminnej sieci kanalizacji sanitarnej urządzeń odprowadzających wody opadowe, zwanej dalej „Komisją” w osobach: Kierownika Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Piątku i trzech pracowników Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Piątku wyznaczonych przez Kierownika.
2. Kontrolę przeprowadzi zespól kontrolny składający się z członków Komisji, upoważnionych przez Burmistrza Piątku odrębnymi upoważnieniami zgodnymi ze wzorem określonym w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§3
Celem kontroli na nieruchomości jest weryfikacja wykonanych i działających:
1. Przyłączy wodociągowych do gminnej sieci wodociągowej.
2. Przyłączy kanalizacyjnych do gminnej sieci kanalizacji sanitarnej.
3. Stwierdzenia legalności lub nielegalności przyłączy wymienionych w pkt 1 i 2.
4. Stwierdzenie umownego lub bezumownego korzystania z przyłączy wymienionych w pkt 1 i 2.
5. Stwierdzenie podłączeń urządzeń odprowadzających wody opadowe z terenu nieruchomości do sieci kanalizacji sanitarnej.

§4
1. Komisja przeprowadzając kontrolę ma prawo wstępu na grunt oraz do budynków, budowli, lokali i innych pomieszczeń kontrolowanej nieruchomości celem dokonania oględzin przedmiotowych przyłączy oraz prawo do żądania od właściciela nieruchomości wszelkiego rodzaju dokumentów związanych z przedmiotem kontroli i sporządzenia z nich dokumentacji fotograficznej, kopii, notatek. Komisja ma również prawo do zbierania niezbędnych materiałów w zakresie objętym kontrolą.
2. Protokół z przeprowadzonej kontroli sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, a jeden z nich doręcza się kontrolowanemu.
3. Wzór protokołu stanowi załącznik numer 2 do niniejszego zarządzenia.

§5
W przypadku stwierdzenia naruszeń w zakresie przeprowadzonej kontroli rozpoczyna się procedura administracyjna celem nałożenia kar przewidzianych przepisami prawa i zobowiązania kontrolowanego do korzystania z przyłączy zgodnie z przepisami prawa.

§6
Ewentualne wpływy z kar pieniężnych przeznacza się na bieżące naprawy sieci wodnokanalizacyjnej, usuwanie awarii wodnokanalizacyjnych.

§7
Wykonanie zarządzenia powierza się Zakładowi Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Piątku.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Zarządzenie nr 42/2023 (1278kB) pdf


 

metryczka


Wytworzył: Krzysztof Lisiecki (3 lipca 2023)
Opublikował: Jacek A. Michalski (5 lipca 2023, 10:37:57)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 370