Zarządzenie Nr 84/2023
Burmistrza Piątkuz dnia 29 grudnia 2023 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji
Na podstawie art. 33 ust. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.,
o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 40 z późn.zm.) oraz art. 26
i art. 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r., o rachunkowości (t.j. Dz. U. z
2023 r., poz. 120 z późn.zm. ):
§ 1. 1. Zarządzam przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji
składników majątkowych:
1) w Urzędzie Miejskim w
Piątku, ul. Rynek 16, 99-120 Piątek,
2) na terenie Gminy Piątek.
2. Przez stałą Komisję Inwentaryzacyjną w następującym składzie osobowym:
a) Anna Tybura - przewodnicząca
b) Krzysztof Menes - członek
c) Andrzej Dobosz - członek.
3. W terminie od dnia 29 grudnia 2023 r., do 15 stycznia 2024 r., wg harmonogramu inwentaryzacji stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Do przeprowadzenia spisu z natury wymienionych składników
majątkowych powołuje się jeden zespół spisowy wymieniony w załączniku nr 1 do
niniejszego zarządzenia.
§ 3. Do ustalenia wyceny niepełnowartościowych składników i
likwidacji przez stała komisję likwidacyjna w składzie:
1) Jacek Michalski -
przewodniczący
2) Iwona Szymczak - członek
3) Mateusz Olczak - członek.
§ 4. Inwentaryzacją należy objąć składniki majątkowe:
1) środki trwale,
2) środki trwałe w użytkowaniu,
3) środki pieniężne, draki ścisłego zarachowania,
4) należności i zobowiązania, pożyczki i kredyty, środki pieniężne na rachunkach bankowych,
5) pozostałe aktywa i pasywa.
§ 5. 1. Składniki majątku wymienione w § 4 pkt 1 i 2 należy
spisać na arkuszach spisu z natury.
2. Inwentaryzację
składników majątku wymienionych w § 4 pkt 3 należy przeprowadzić w drodze spisu
z natury i porównania z danymi z księgi w formie protokołu kontroli kasy.
3. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w§ 4 pkt 4 należy przeprowadzić w drodze
uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów.
4. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 4 pkt 5 należy przeprowadzić w drodze
weryfikacji poprzez porównanie danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami.
§ 6. Osoby materialnie odpowiedzialne zobowiązuje się do
odpowiedniego uporządkowania mienia i ewidencji środków trwałych.
§ 7. Zobowiązuję komisję do:
1) Przeprowadzenia
inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych,
2) Przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad sposobów postępowania określonych w instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem gminy, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie,
3) Dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych,
4) Przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do referatu finansowo - księgowego w terminie 5 dni po zakończeniu spisu.
§ 8. Członków Komisji czynię odpowiedzialnymi za właściwe,
dokładne, rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem
faktycznym.
§ 9. Pracownicy służb finansowych przeprowadzają inwentaryzację
gotówki w kasie, czeków, akcji, obligacji, druków ścisłego zarachowania oraz
należności drogą uzyskania od kontrahentów pisemnego potwierdzenia stanu tych
sald oraz inwentaryzację w drodze porównania stanu ewidencyjnego należności
spornych i wątpliwych, należności i zobowiązań publicznoprawnych, należności i
zobowiązań wobec pracowników, rozliczeń międzyokresowych kosztów, fundusze
specjalne, rezerwy, przychody przyszłych okresów, należności długoterminowych,
udziałów w obcych podmiotach gospodarczych.
§ 10. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.
§11. Zarządzenie obowiązuje z
dniem podjęcia.
Zarządzenie nr 84/2023 (1965kB)
metryczka
Wytworzył: Krzysztof Lisiecki (29 grudnia 2023)
Opublikował: Jacek A. Michalski (5 stycznia 2024, 12:40:05)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 343