ZARZĄDZENIE NR 86/2024

BURMISTRZA PIĄTKU
z dnia 18.10.2024
w sprawie planu kontroli w latach 2024 - 2025 dotyczących realizacji obowiązków właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Piątek w zakresie postępowania z nieczystościami ciekłymi oraz przedsiębiorców posiadających zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych oraz osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. 2024 poz. 1465 z późn. zm.), art. 6 ust. 5a, 5aa i 5ab oraz art. 9u ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2024 poz. 399), zarządza się co następuje:

§ 1.W okresie od października 2024 r. do grudnia 2025 r. na terenie Gminy Piątek przeprowadzone zostaną kontrole realizacji obowiązków właścicieli nieruchomości w zakresie pozbywania się nieczystości ciekłych zc zbiorników bezodpływowych i osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków oraz przedsiębiorców posiadających zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych oraz osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych, wg Planu Kontroli stanowiącego załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 2. Kontrole przeprowadzone zostaną przez upoważnionych pracowników Urzędu Miejskiego w Piątku

§ 3. Kontrola obejmować będzie w szczególności:
1) sprawdzenie wyposażenia nieruchomości w zbiornik bezodpływowy lub przydomową oczyszczalnie ścieków,
2) stwierdzenie posiadania przez właściciela nieruchomości umowy zawartej z przedsiębiorcą posiadającym zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków oraz transportu nieczystości ciekłych,
3) częstotliwość opróżniania zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków ustaloną na podstawie dowodów w zapłaty za usługi wywozu nieczystości ciekłych, wystawionych każdorazowo po wykonaniu usługi przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie Burmistrza Piątku na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych,
4) dokonanie zgłoszenia budowlanego przydomowej oczyszczalni ścieków do Wydziału Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego,
5) spełnienie przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych oraz osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych warunków określonych w art. 8, art. 9o ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2024 poz. 399) oraz Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 16.02.2023r. w sprawie szczegółowego sposobu określania wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych (Dz.U.2024 poz.399). 

§ 4. Ustala się wzory dokumentów:
1) wzór upoważnienia do przeprowadzenia kontroli realizacji obowiązków właścicieli nieruchomości, stanowiący załącznik Nr 2 do niniejszego zarządzenia;
2) wzór formularza zgłoszenia do ewidencji gminnej zbiornika bezodpływowego łub przydomowej oczyszczalni ścieków, stanowiący załącznik Nr 3 do niniejszego zarządzenia;
3) wzór protokołu kontroli właścicieli nieruchomości (osoba fizyczna, wspólnota mieszkaniowa), stanowiący załącznik Nr 4 do zarządzenia;
4) wzór oświadczenia właścicieli nieruchomości (osoba fizyczna, wspólnota mieszkaniowa), stanowiący załącznik Nr 5 do zarządzenia;
5) wzór upoważnienia do przeprowadzenia kontroli przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie wskazanym w § 1 niniejszego zarządzenia, stanowiący załącznik Nr 6 do niniejszego zarządzenia,
6) wzór protokołu kontroli przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie wskazanym w § 1 niniejszego zarządzenia, stanowiący załącznik Nr 7 do niniejszego zarządzenia.

§ 5. Wykonanie zarządzenia powierza się głównemu specjaliście ds. rolnictwa i ochrony środowiska.

§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.

Zarządzenie nr 86/2024 (2026kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Anna Matusiak (18 października 2024)
Opublikował: Jacek A. Michalski (5 listopada 2024, 11:08:54)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 26