ZARZĄDZENIE NR 96/2024

BURMISTRZA PIĄTKU
z dnia 22 listopada 2024r.
w sprawie: sposobu przeprowadzania kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Gminy Piątek
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1465 ze zm.) oraz art. 18 ust. 8, art. 183 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 2151) oraz art. 47 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. prawo przedsiębiorców (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 236) zarządzam co następuje:

§1.
1. Ustala się procedurę kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży stanowiącą załącznik nr 1 do zarządzenia.

§2
1. Kontrole, o których mowa w § 1 prowadzone są zgodnie z harmonogramem kontroli sporządzonym przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Piątku stanowiącym załącznik Nr 3 do zarządzenia.
2. Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Piątku przedstawia Burmistrzowi Piątku harmonogram kontroli na rok następny do dnia 30 listopada każdego roku.
3. Harmonogram kontroli, o którym mowa w ust. 2 sporządza się po uprzednim dokonaniu analizy prawdopodobieństwa naruszenia prawa w ramach wykonywania działalności gospodarczej w zakresie przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych stanowiącej załącznik nr 4 do zarządzenia.
4. Na pisemny wniosek wskazujący, iż w danym punkcie sprzedaży napojów alkoholowych dochodzi do nieprawidłowości, Burmistrz Piątku może zlecić dodatkową kontrolę, nieujętą w harmonogramie kontroli, o którym mowa w ust. 1.

§3
1. Kontrole, o których mowa w § 1 prowadzone są przez co najmniej dwóch upoważnionych członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Piątku oraz upoważnionego pracownika Urzędu Miejskiego w Piątku zwanych dalej zespołem kontrolującym według wzoru upoważnienia stanowiącego załącznik nr 5 do zarządzenia. Kontrole mogą być przeprowadzane we współpracy i przy udziale funkcjonariuszy Policji.
2. Warunkiem dokonywania kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych przez członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Piątku jest
posiadanie ważnej legitymacji, według określonego wzoru legitymacji stanowiącego załącznik Nr 6 do zarządzenia.
3. Legitymacja członka GKRPA ważna jest na okres pełnienia funkcji członka komisji i podlega zwrotowi z dniem odwołania z funkcji członka komisji.
4. Legitymacja służbowa może być wykorzystana wyłącznie przy wykonywaniu czynności kontrolnych dot. przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Gminy Piątek.
5. Wydane legitymacje podlegają ewidencji prowadzonej przez Przewodniczącego GKRPA w Piątku.

§4
1. Czynności kontrolnych dokonuje się z zachowaniem zasad określonych w przepisach powszechnie obowiązujących.
2. Zespół kontrolujący przeprowadza kontrole punktów sprzedaży napojów alkoholowych po uprzednim zawiadomieniu przedsiębiorcy o zamiarze wszczęcia kontroli. Wzór zawiadomienia określa załącznik nr 7 do zarządzenia.
3. Zespół kontrolujący przed przystąpieniem do kontroli powołuje ze swego składu przewodniczącego zespołu.
4. Z przeprowadzonej kontroli kontrolujący sporządzają protokół kontroli punktu sprzedaży napojów alkoholowych, według wzoru określonego w załączniku nr 8 do zarządzenia.

§5
Wprowadza się ogólny schemat procedury kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w Gminie Piątek, stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej.

§ 6
Traci moc zarządzenie Nr 24/2017 Wójta Gminy Piątek z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie ustalenia zakresu i zasad przeprowadzania kontroli, przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Gminy Piątek.

§7
Wykonanie zarządzenia powierza się Przewodniczącemu Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Piątku i inspektorowi do spraw działalności gospodarczej, gospodarki mieszkaniowej, kultury, sportu i zdrowia Urzędu Miejskiego w Piątku.

§8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Zarządzenie nr 96/2024 (3301kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Anna Matusiak (22 listopada 2024)
Opublikował: Jacek A. Michalski (2 grudnia 2024, 13:24:43)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 15