DECYZJA NR 55/2025 Starosty Łęczyckiego

Na podstawie art. 35 ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Tekst  jednolity: Dz. U. z 2024 r., poz. 725 z późn. zm.) oraz art. 104, art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 572 z późn. zm.) „dalej kpa” w zw. z art. 11a ust. 1, art. 11c, art. 11i ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r., poz. 311) „dalej zrid” po rozpatrzeniu wniosku z dnia 20.08.2024 r. Burmistrza Piątku, z siedzibą przy ul. Rynek 16, 99-120 Piątek – reprezentowanego przez pełnomocnika, w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, polegającej na rozbudowie i przebudowie drogi gminnej w ramach zadania pn. „Budowa drogi gminnej nr 104251E ul. Polna i ul. Bitwy nad Bzurą w Piątku”, Starosta Łęczycki wykonujący zadania zlecone z zakresu administracji rządowej
orzeka
odmówić Burmistrzowi Piątku, zatwierdzenia projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego oraz odmawia udzielenia zezwolenia na realizację inwestycji drogowej polegającej na rozbudowie i przebudowie drogi gminnej (ul. Bitwy nad Bzurą), w ramach zadania pn.
„Budowa drogi gminnej nr 104251E ul. Polna i ul. Bitwy nad Bzurą w Piątku”, na działkach:
- obręb Piątek (100406_4.0023): 327, 294, 293/1, 290, 289, 288, 287;
- obręb Piekary (100406_5.0024): 92/7, 92/6, 92/4, 92/5.

UZASADNIENIE
Na wniosek z dnia 20.08.2024 r. Burmistrza Piątku – reprezentowanego przez pełnomocnika, wszczęte zostało postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, polegającej na rozbudowie i przebudowie drogi gminnej (ul. Bitwy nad Bzurą) w ramach zadania pn. „Budowa drogi gminnej nr 104251E ul.
Polna i ul. Bitwy nad Bzurą w Piątku”, zlokalizowanej w obrębie geodezyjnym Piątek oraz Piekary,
gmina i miasto Piątek.
Do wniosku inwestor załączył projekt budowlany w postaci papierowej (projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany), opinię Zarządu Województwa Łódzkiego, opinię Zarządu Powiatu Łęczyckiego, analizę powiązania drogi z innymi drogami publicznymi, określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu, opinię Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej oraz pełnomocnictwo.

Działając w trybie art. 11d ust. 5 zrid oraz art. 49 kpa tut. organ administracji architektoniczno-budowlanej pierwszej instancji pismem z dnia 23.09.2024 r. zawiadomił strony postępowania o wszczęciu postępowania administracyjnego w przedmiotowej sprawie. Ponadto w dniu 24.09.2024 r. dokonano obwieszczeń o wszczęciu ww. postępowania poprzez umieszczenie w urzędowych publikatorach teleinformatycznych – Biuletynie Informacji Publicznej oraz tablicach ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Piątku i Starostwa Powiatowego w Łęczycy, ponadto ww. obwieszczenie zamieszczono na łamach prasy lokalnej „NTR Reporter”.

Po rozpatrzeniu wniosku stwierdzono, że przedłożona dokumentacja nie jest wystarczająca
do wydania orzeczenia w tej sprawie, gdyż zawiera braki i nieprawidłowości. W związku
z powyższym działając na mocy art. 35 ust. 3 ustawy Prawo budowlane oraz art. 123 § 1 kpa w zw.
z art 11c oraz art. 11i ust. 1 zrid, postanowieniem nr 355/2024 z dnia 12.11.2024 r. Starosta
Łęczycki, wykonujący zadania zlecone z zakresu administracji rządowej, jako organ administracji
architektoniczno-budowlanej pierwszej instancji zobowiązał inwestora do usunięcia nieprawidłowości w przedłożonym wniosku oraz projekcie budowlanym w terminie 90 dni od daty otrzymania postanowienia, poprzez:
1. przedłożenie mapy w skali co najmniej 1:5000 przedstawiającej proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu zgodnie z art. 11d ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 311) oraz określenie nieruchomości lub ich części, z których korzystanie będzie ograniczone (art. 11d ust. 1 pkt 3b zrid);
2. przedłożenie części opisowej projektu zagospodarowania działki, opracowanej zgodnie z § 14 pkt 2-3 rozporządzenia Ministra Rozwoju z 11.09.2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24.06.2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1518) § 15 ust. 4 i 6, § 17 ust. 1, § 20 ust. 2 i § 23 ust. 4;
3. przedłożenie projektu architektoniczno-budowlanego opracowanego zgodnie z § 20 ust. 1 pkt 3 i 4 rozporządzenia Ministra Rozwoju w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r. poz. 1679) w zakresie układu przestrzennego oraz formy architektonicznej obiektu budowlanego i charakterystycznych parametrów z uwzględnieniem § 20 ust. 2 pkt 7 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24.06.2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1518);
4. uzupełnienie metryk na rysunkach wchodzących w skład projektu budowlanego o numer rysunku zgodnie z § 10 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r. poz. 1679 z późn. zm.);
5. przedłożenie projektu stałej albo zmiennej organizacji ruchu stosownie do § 2 ust. 1a rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tymi zarządzeniami (Tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 784).

Dnia 29.11.2024 r. pełnomocnik inwestora wypożyczył 3 egzemplarze projektu zagospodarowania działki oraz projektu architektoniczno-budowlanego (notatka służbowa z dnia 29.11.2024 r.). Wnioskodawca, Burmistrz Piątku nie wywiązał się w terminie z obowiązków, nałożonych postanowieniem Starosty Łęczyckiego nr 355/2024 z dnia 12.11.2024 r. tym samym wypełniając dyspozycję art. 35 ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo budowlane w zw. z art. 11i ust. 1 zrid, tj. organ administracji architektoniczno-budowlanej wydaje decyzję o odmowie zatwierdzenia projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego i orzeka o odmowie wydania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej w przypadku niewykonania, w wyznaczonym terminie, nałożonego postanowieniem obowiązku usunięcia wskazanych braków i nieprawidłowości.
Wobec powyższego na podstawie cytowanych na wstępie przepisów, orzeczono jak w sentencji.

Od decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem organu, który wydał niniejszą decyzję, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, że nie przysługuje od niej odwołanie ani skarga do sądów administracyjnych.

Decyzja (572kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Starosta Łęczycki (21 lutego 2025)
Opublikował: Jacek A. Michalski (26 lutego 2025, 12:21:37)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 82