Zarządzenie nr 10/2021
Burmistrza Piątkuz dnia 22 lutego 202Ir.
w sprawie ustalenia regulaminu określającego warunki i zasady udzielania zamówień publicznych
o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 złotych
§1.1.
Zakupu dostaw, usług i
robót budowlanych dokonuje się z zastosowaniem niniejszego regulaminu, zgodnie
z Kodeksem cywilnym (Dz. U. z 2020r. poz. 1740, 2320), Ustawą o finansach
publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869 z późn. zm.) z przestrzeganiem zasad:
celowości, legalności, gospodarności oraz z zachowaniem zasad uczciwej
konkurencji i równego traktowania wykonawców.
2.
Regulaminu nie stosuje
się do:
a. wydatków realizowanych z ZFŚS,
b. specjalistycznych badań i ekspertyz,
c. usług prawniczych,
d. usług z zakresu bhp,
e. usuwania awarii,
f. opłat administracyjnych, których uiszczenie regulowane jest odrębnymi przepisami prawa,
g. zakupu książek, wydawnictw i innych publikacji,
h. ogłoszeń w prasie,
i. serwisu i przeglądów samochodów służbowych,
j. tłumaczeń językowych.
k. wykonania robót dodatkowych, zakupu dodatkowych dostaw lub usług, których nabycie stało się
konieczne i nie było możliwe wcześniej do przewidzenia,
l. zakupów paliwa
m. szkoleń i doskonalenia zawodowego
n. edukacji ekologicznej.
o. zakupu wyrobów, dostaw, usług i robót budowlanych o wartości netto nie przekraczającej kwoty 50 000 złotych.
§2.1.
Zakupy wyrobów,
dostaw, usług i robót budowlanych, których wartość szacunkowa netto jest wyższa
od 50 000 złotych a nie przekracza w skali roku kwoty 130 000 złotych, zgodnie
z budżetem gminy Piątek dokonywane są na podstawie procedur objętych niniejszym
regulaminem, z pominięciem poszczególnych trybów wymienionych w ustawie Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2019r. poz. 2019).
2. Przy ustaleniu
wartości zamówienia należy stosować przepisy art. 28, art.29 oraz art. 35
ustawy Prawo zamówień publicznych
3. Średni kurs złotego do euro, służący do przeliczenia wartości zamówienia należy przyjmować zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych.
§3.1.
Pracownik
odpowiedzialny za realizację danego zamówienia każdorazowo występuje z
wnioskiem wg wzoru - Załącznik nr 1 do zarządzenia, o wyrażanie zgody na
realizację zamówienia o wartości przekraczającej kwotę 50 000 złotych i
nieprzekraczającej 130 000 złotych do Burmistrza. Wniosek musi zawierać
szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz termin realizacji zamówienia.
2. Obowiązkiem
składającego wniosek jest bezstronne, obiektywne, staranne, zgodne z
obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa rozpoznanie, zakwalifikowanie
oraz przygotowanie procedury.
3. Zamówienie publiczne może również zainicjować Burmistrz wydając polecenie pracownikowi merytorycznemu. Pozostałe czynności opisane w regulaminie stosuje się odpowiednio.
§4.
1. Dla zamówień powyżej
kwoty 50 000 złotych a poniżej 130 000 złotych netto przeprowadza się pisemne
rozeznanie cenowe. W tym celu na podstawie wniosku potwierdzonego przez
Burmistrza lub osobę przez niego upoważnioną, sporządza się zaproszenie do
złożenia oferty wg wzoru - załącznik nr 2 do Zarządzenia, do co najmniej 3
wskazanych we wniosku Wykonawców. W przypadku specyficznych zamówień,
wykonywanych przez wąskie grono Wykonawców, zaproszenie można opublikować na stronie
internetowej Zamawiającego.
2. Termin wyznaczony na składanie ofert nie może być krótszy niż 3 dni robocze.
3. Oferta Wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę zawierającą błędy lub braki podlega uzupełnieniu, poprawieniu lub wyjaśnieniu.
4. Dopuszcza się możliwość negocjacji złożonych ofert. Podczas negocjacji z poszczególnymi wykonawcami prowadzi się rokowania w celu obniżenia ceny lub uzyskania korzystniejszych warunków realizacji zamówienia.
5. Zamawiający udziela zamówienia Wykonawcy, który zaoferował najkorzystniejszą ofertę na podstawie dokumentacji z wykonanych czynności wg wzoru - załącznik nr 3 do Zarządzenia, zatwierdzonej przez Zamawiającego.
6. W przypadku rezygnacji Wykonawcy z podpisania umowy , Zamawiający wybiera kolejną najkorzystniejszą ofertę lub unieważnia postępowanie.
7. Zamawiający ma prawo odrzucić ofertę wykonawcy, który wcześniej wykonał na rzecz zamawiającego nienależycie zamówienie publiczne, w szczególności:
• nie wykonał zamówienia w określonym terminie,
• nie dostarczył przedmiotu zamówienia o właściwej jakości i parametrach,
• nie wywiązał się w terminie z warunków gwarancji lub rękojmi,
• wykonał zamówienie, które było obarczone wadami powodującymi konieczność poniesienia
dodatkowych nakładów finansowych lub prac przez zamawiającego.
8. W przypadku nie zatwierdzenia dokumentacji z wykonywanych czynności przez Zamawiającego następuje zaniechanie realizacji zamówienia lub ponowne przeprowadzenie procedury.
9. W przypadku uzasadnionych okoliczności Zamawiający ma prawo unieważnić postępowanie.
10. Zamówienia publiczne objęte niniejszym regulaminem podlegają rejestracji. Rejestr postępowań jest prowadzony na stanowisku pracy pracownika merytorycznie odpowiedzialnego za zamówienie.
§5.1.
Zaproszenie do
składania ofert może zawierać warunki jakie musi spełniać Wykonawca oraz może
zawierać wskazanie kryteriów wyboru oferty. Pracownik dokonujący zakupu wybiera
kryteria oceny ofert dostosowane do charakteru zamówienia, w szczególności:
a) cena ofertowa brutto,
b) termin wykonania,
c) jakość
d) okres gwarancji,
e) warunki serwisu
f) doświadczenie - liczba udokumentowanych zamówień wykonanych należycie podobnych wielkością lub charakterem do przedmiotu zamówienia,
g) dotychczasowa współpraca z Zamawiającym - liczba zamówień wykonanych należycie zrealizowana dla Zamawiającego,
h) potencjał techniczny - kadra techniczna o odpowiednim wykształceniu lub posiadanie sprzętu i maszyn,
2. W uzasadnionych przypadkach Burmistrz może wyrazić pisemną zgodę na zwolnienie z obowiązku stosowania niniejszego regulaminu.
§6.1.
Pracownik, który
złożył wniosek o udzielenie zamówienia albo inna osoba wyznaczona przez
Burmistrza sprawuje nadzór nad realizacją zamówienia przez Wykonawcę.
2. Pracownik, który
złożył wniosek o udzielenie zamówienia albo inna osoba wyznaczona przez
Burmistrza odpowiada za gospodarność i celowość realizacji zamówienia.
3. Pracownik składający wniosek odpowiada za należyty opis przedmiotu zamówienia.
4. Osoby wykonujące czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia składają oświadczenia o tym, że nie ubiegają się o udzielenia zamówienia oraz, że nie pozostają z żadnym wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności.
§7. Kontrola zgodności zamówień z planem
finansowym zamawiającego spoczywa na Skarbniku Gminy.
§8.Do zawieranych umów w sprawach o zamówienia publiczne do
130 000 złotych stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego.
§9.
1. Zarządzenie wchodzi w
życie z dniem podpisania
2. Z dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia traci moc Zarządzenie Nr 42/2016 Wójta Gminy Piątek z dnia 14 października 2016r.
§ 10. Integralną część regulaminu stanowią załączniki:
Numer 1: Wniosek o dokonanie zakupu
Numer 2: Formularz oferty
Numer 3: Dokumentacja z wykonywanych czynności
Zarządzenie nr 10/2021 (1721kB)
metryczka
Wytworzył: Krzysztof Lisiecki (22 lutego 2021)
Opublikował: Jacek A. Michalski (24 lutego 2021, 07:53:05)
Ostatnia zmiana: Jacek A. Michalski (24 lutego 2021, 07:59:47)
Zmieniono: format tekstu
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 789