Zarządzenie Nr 32/2021

Burmistrza Piątku
dnia 12 lipca 2021 r.
w sprawie powołania stałej komisji inwentaryzacyjnej i stałej komisji likwidacyjnej w Urzędzie Miejskim w Piątku

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 2020 r., poz. 713 t.j.) i w związku z art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tj. Dz. U. 2021., poz. 217 t.j.) zarządzam, co następuje:

§1.1. Powołuje się Stałą Komisję Inwentaryzacyjną Urzędu Miejskiego w Piątku w składzie:
1) Anna Tybura - przewodniczący,
2) Krzysztof Menes - członek,
3) Andrzej Dobosz - członek,
2. Zobowiązuję Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej oraz członków Komisji Inwentaryzacyjnej do przestrzegania zasad i obowiązków określonych w Instrukcji w sprawie zasad gospodarowania majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie w Urzędzie Miejskim w Piątku.

§ 3. 1. Powołuje się Stałą Komisję Likwidacyjną Urzędu Miejskiego w Piątku do przeprowadzenia likwidacji zbędnych, nieprzydatnych oraz nienadających się do dalszego użytkowania środków trwałych i pozostałych środków trwałych w Urzędzie Miejskim w Piątku składzie:
1) Jacek Michalski - przewodniczący,
2) Iwona Szymczak - członek,
3) Mateusz Olczak - członek.
2. Przewodniczący Komisji Likwidacyjnej będzie sprawował ogólny nadzór nad całością prac związanych z likwidacją składników majątku w Urzędzie Miejskim w Piątku.
3. Ocenie komisji podlegają składniki majątku, które nie są wykorzystywane w realizacji zadań Urzędu Miejskiego w Piątku, lub które nie nadają się do dalszego użytku ze względu na zły stan techniczny lub niemożność współpracy ze sprzętem typowym, albo które posiadają wady lub uszkodzenia, zagrażają bezpieczeństwu użytkowników lub najbliższego otoczenia, całkowicie utraciły wartość użytkową lub które są technicznie przestarzałe.
4. Upoważnia się Komisję Likwidacyjną do przeprowadzania likwidacji wszystkich składników majątku Urzędu Miejskiego w Piątku

§ 4. Do zakresu zadań Komisji Likwidacyjnej Urzędu Miejskiego w Piątku należy:
1. Analiza dokumentacji w celu oceny przydatności składnika do dalszego użytkowania, a w razie konieczności oględziny proponowanego do likwidacji składnika majątkowego, zużytego lub zbędnego;
2. Wycena zużytych lub zbędnych składników majątku Urzędu;
3. Ocena przydatności gospodarczej poszczególnych rzeczowych składników majątku Urzędu Miejskiego (w tym wskazanie braku przydatności); w przypadku wskazania przydatności gospodarczej składnika majątkowego przedstawienie propozycji dalszego jego użytkowania;
4. Ustalenie sposobu likwidacji zgłoszonych do wycofania z dalszego użytkowania rzeczowych składników poprzez: zgniecenie, spalenie, złomowanie, utylizację itd.;
5. Dokonanie fizycznej likwidacji zużytych składników majątkowych oraz sporządzenie protokołu likwidacyjnego z przeprowadzonej likwidacji, zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§5.1. Fizycznej likwidacji zużytych składników majątku dokonuje Komisja poprzez zniszczenie, spalenie, złomowanie, utylizację itp., zgodnie ze sposobem określonym w protokole likwidacyjnym.
2. W przypadku gdy przedmiotem fizycznej likwidacji jest sprzęt komputerowy, urządzenia, aparatura, baterie, akumulatory, które podlegają utylizacji zgodnie z odrębnymi przepisami Komisja udziela zlecenia specjalistycznemu podmiotowi, celem dokonania utylizacji. Dokumentacja dotycząca przyjęcia do utylizacji stanowi załącznik do protokołu likwidacyjnego.
3. Protokół likwidacyjny wystawia się w dwóch egzemplarzach. Protokół likwidacyjny podpisują członkowie Komisji.
4. Protokół przekazywany jest Skarbnikowi, w celu akceptacji likwidacji rzeczowego składnika majątkowego, a następnie do zatwierdzenia Burmistrzowi. Po podpisaniu przez Burmistrza jeden egzemplarz protokołu likwidacyjnego jest przekazywany do Referatu Finansowego Urzędu Miejskiego w Piątku, a drugi egzemplarz dla osoby odpowiedzialnej za środki trwałe (pozostałe środki trwałe), w celu wyksięgowania danego składnika majątku z ewidencji księgowej i wycofania z używania.

§ 6. Traci moc Zarządzenie kierownika jednostki Nr 59/2019 Wójta Gminy Piątek z dnia 30 grudnia 2019r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji.

§ 7. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Zarządzenie nr 32/2021 (706kB) pdf



metryczka


Wytworzył: Krzysztof Lisiecki (12 lipca 2021)
Opublikował: Jacek A. Michalski (26 lipca 2021, 08:09:42)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 622