

Otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na rachmistrzów terenowych
Na podstawie art. 19 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 31 lipca 2019 r. o powszechnym spisie rolnym w 2020 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 1728)Burmistrz Piątku - Gminny Komisarz Spisowy ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór
kandydatów na rachmistrzów terenowych
wykonujących czynności w ramach prac spisowych związanych z przeprowadzeniem przewidzianego w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 31 lipca 2019 roku o powszechnym spisie rolnym w 2020 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 1728 – dalej: „PSR 2020”) spisu rolnego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w 2020 r. Spis rolny jest przeprowadzany w terminie od dnia 1 września do dnia 30 listopada 2020r., według stanu na dzień 1 czerwca 2020 r.
Termin
składania ofert: 15 czerwca
2020 r. – 8 lipca 2020 r.
Kandydat na
rachmistrza terenowego winien spełniać następujące warunki:
- mieć ukończone 18 lat,
- zamieszkiwać na terenie Gminy
Piątek,
- posiadać co najmniej średnie
wykształcenie,
- posługiwać się językiem polskim
w mowie i piśmie,
- nie być skazanym prawomocnym
wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
1. Składając ofertę wyraża zgodę
na przetwarzanie numeru telefonu i/lub adresu e-mail na potrzeby
realizacji procesu naboru i szkolenia kandydatów na rachmistrza terenowego
w powszechnym spisie rolnym w 2020 r.
2. Zobligowany jest do wzięcia
udziału w szkoleniu. Podczas szkolenia i egzaminu po szkoleniu
posługuje się własnym urządzeniem mobilnym z dostępem do Internetu.
Szkolenia dla rachmistrzów terenowych obejmować będą część teoretyczną
oraz część praktyczną. Egzamin kandydata na rachmistrza terenowego po
szkoleniu będzie realizowany za pomocą aplikacji e/m-learning. Kandydat,
który nie weźmie udziału w całości szkolenia, nie może
przystąpić do egzaminu kończącego szkolenie.
3. Podlega postępowaniu weryfikacyjnemu.
W przypadku zaistnienia sytuacji, kiedy w wyniku naboru
kandydatów na rachmistrzów terenowych podczas egzaminu wszyscy kandydaci
uzyskają pozytywny wynik i jednakową liczbę punktów, a liczba kandydatów
będzie większa w stosunku do potrzeb o tym, kto będzie powołany
na rachmistrza decyduje kolejność zgłoszenia kandydata. Uwaga: Jeśli
wszyscy kandydaci uzyskali pozytywny wynik z egzaminu, umowa jest
podpisywana z kandydatami, którzy uzyskali najlepszy wynik, a
pozostali kandydaci wpisywani są na listę rachmistrzów rezerwowych.
4. Otrzyma w czasie rejestrowania
jego danych w Systemie Ewidencji Rachmistrzów (SER) lub na podany adres
e-mail informacje o terminie i formie szkolenia, którego ukończenie z
wynikiem pozytywnym będzie warunkiem koniecznym do uzyskania możliwości
kwalifikacji na rachmistrza terenowego. Dane kandydatów na rachmistrza są
rejestrowane w SER przez upoważnionego pracownika Urzędu Miejskiego w Piątku.
Kandydat na rachmistrza terenowego, którego dane zostały zarejestrowane
w systemie SER otrzyma login do aplikacji e/m-learning, a na
wskazany w ofercie adres e-mail hasło oraz informacje o sposobie
dostępu do aplikacji e/m-learning, która zawierać będzie materiały oraz
przykłady szkoleniowe, niezbędne instrukcje i prezentacje oraz
materiały popularyzacyjne.
5. Po ukończeniu szkolenia oraz
uzyskaniu pozytywnego wyniku egzaminu testowego tj. uzyskaniu co
najmniej 60% poprawnych odpowiedzi, zostaje wpisany na listę kandydatów na
rachmistrzów terenowych, prowadzoną przez Gminnego Komisarza Spisowego,
zgodnie z kolejnością liczby uzyskanych punktów podczas egzaminu
(od najwyższej liczby punktów), a następnie podpisuje umowę
zlecenia z dyrektorem urzędu statystycznego – jako zastępcą wojewódzkiego
komisarza spisowego, z zastrzeżeniem pkt. 3 powyżej.
6. Niezwłocznie po ogłoszeniu
wyników egzaminu testowego ma prawo wglądu do swojego testu i
uzyskanego wyniku oraz żądania sprawdzenia poprawności tego wyniku.
7. Po wpisaniu na listę kandydatów
na rachmistrzów terenowych, zobowiązany jest do przesłania
za pośrednictwem aplikacji SER zdjęcia w formacie .jpg do
identyfikatora rachmistrza spisowego oraz innych danych niezbędnych do
zawarcia umowy zlecenia.
Rachmistrz
terenowy, wyłoniony w trybie otwartego naboru na zasadach określonych
w PSR 2020, wykonuje czynności w ramach prac spisowych na podstawie umowy
zlecenia zawartej z dyrektorem urzędu statystycznego, z wykorzystaniem
urządzenia mobilnego
wyposażonego w oprogramowanie dedykowane do przeprowadzenia spisu rolnego,
dostarczonego mu na podstawie umowy użyczenia mienia. W przypadku
zagrożenia COVID-19 i podjęcia przez Generalnego Komisarza Spisowego decyzji o
wstrzymaniu realizacji wywiadów bezpośrednich, rachmistrze będą realizować
wywiady telefoniczne, z wykorzystaniem ww. urządzeń.
Do głównych zadań rachmistrza terenowego należeć będzie:
1. przeprowadzenie wywiadów
bezpośrednich lub telefonicznych w zależności od aktualnej sytuacji
związanej z epidemią COVID-19;
2. zebranie danych według
ustalonej metodologii i zgodnie z kluczem pytań, opracowanym przez Centralne
Biuro Spisowe;
3. przejęcie części zadań innych
rachmistrzów terenowych, w sytuacji awaryjnej,
np. gdy zmniejszona zostanie liczba rachmistrzów w gminie lub
termin spisu będzie zagrożony.
Według
informacji GUS, liczba rachmistrzów terenowych, którzy powinni być zaangażowani
w prace na rzecz spisu rolnego na terenie Gminy Piątek wynosi 3 (trzy).
Oferta
kandydata na rachmistrza terenowego musi zawierać:
1. Zgłoszenie kandydatury z
podaniem (druk do pobrania):
- imienia (imion) i nazwiska
- daty urodzenia
- adresu zamieszkania
- numeru telefonu
- adresu e-mail
- spełnienia warunku dotyczącego
wykształcenia
2. kserokopię dokumentów
potwierdzających posiadane wykształcenie
3. oświadczenie o spełnieniu
wymogu, o którym mowa w art. 20 ust. 1 pkt 5 PSR 2020, zawierające
klauzulę następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za
złożenie fałszywego oświadczenia.” (druk do pobrania). Oświadczenie o
spełnieniu wymogu, o którym mowa w art. 20 ust. 1 pkt 5 PSR 2020, kandydat
na rachmistrza terenowego składa pod rygorem odpowiedzialności karnej za
składanie fałszywych oświadczeń. Powyższa klauzula zastępuje pouczenie o
odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń
4. dokumenty potwierdzające
znajomość języka polskiego (dotyczy kandydatów nieposiadających
obywatelstwa polskiego)
Urząd Miejski w Piątku,
ul. Rynek 16, 99-120 Piątek,
w terminie do dnia: 8 lipca 2020 r.
Za datę doręczenia uważa się datę otrzymania dokumentów przez Urząd (datę wpływu).
Oferty
kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu
lub bez kompletu wymaganych dokumentów nie będą brane pod uwagę w
postępowaniu rekrutacyjnym.
Więcej
informacji na temat spisu można uzyskać na stronie internetowej spisrolny.gov.pl oraz w Gminnym Biurze
Spisowym w Piątku – nr tel. 24 722-12-39.
Piątek, dn.
15.06.2020 r.
Gminny Komisarz Spisowy
Burmistrz Piątku
Krzysztof Lisiecki
metryczka
Wytworzył: Krzysztof Lisiecki (17 czerwca 2020)
Opublikował: Jacek A. Michalski (17 czerwca 2020, 10:14:14)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 419