

Ogłoszenie o otwartym i konkurencyjnym naborze kandydatów na rachmistrzów spisowych
Decyzją Dyrektora Centralnego
Biura Spisowego, podjętą w porozumieniu z Generalnym Komisarzem
Spisowym, termin naboru kandydatów na rachmistrzów spisowych do NSP 2021
na terenie całego kraju zostaje przedłużony do 16 lutego 2021 r.
Ogłoszenie o otwartym i konkurencyjnym naborze kandydatów na rachmistrzów spisowych
Dnia 27.01.2021 r., na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r.
o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. (Dz.U. poz.1775,
z późn.zm.) – zwany dalej NSP 2021. Burmistrz Piątku Krzysztof
Lisiecki – Gminny Komisarz Spisowy w Piątku ogłasza otwarty i
konkurencyjny nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych wykonujących
czynności w ramach prac spisowych związanych z przeprowadzeniem na
terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w 2021 r. spisu powszechnego NSP
2021.
NSP 2021 jest przeprowadzany w terminie od dnia 1 kwietnia do dnia 30 września 2021 r., według stanu na dzień 31 marca 2021 r., godz. 24.00.
Termin składania ofert: od 1 do 16 lutego 2021 r.
Kandydat na rachmistrza spisowego powinien spełniać następujące warunki:
- mieć ukończone 18 lat,
- cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
- posiadać co najmniej średnie wykształcenie,
- posługiwać się językiem polskim w mowie i piśmie,
- nie być skazanym prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Informacje ogólne:
- Dane kandydatów na rachmistrzów spisowych są rejestrowane w Systemie
Ewidencji Rachmistrzów (SER) przez upoważnionego pracownika Urzędu
Miejskiego w Piątku. Kandydat na rachmistrza spisowego, którego dane
zostaną zarejestrowane w systemie SER, otrzyma login do aplikacji
e-learning. Na wskazany
w ofercie adres e-mail zostanie wysłane hasło umożliwiające dostęp do systemu e-learning. - Na podany w ofercie adres e-mail będą przekazywane informacje o terminie i formie szkolenia, którego ukończenie z wynikiem pozytywnym będzie warunkiem koniecznym do uzyskania możliwości kwalifikacji na rachmistrza spisowego.
- Kandydat na rachmistrza zobligowany jest do wzięcia udziału w szkoleniu przeprowadzanym w trybie zdalnym. Szkolenia dla rachmistrzów spisowych obejmować będą część teoretyczną oraz część praktyczną. Egzamin kandydata na rachmistrza spisowego, przeprowadzany po szkoleniu, będzie realizowany za pomocą aplikacji e-learning. Kandydat podczas szkolenia i egzaminu po szkoleniu posługuje się własnym urządzeniem z dostępem do Internetu (rekomendujemy laptop, komputer, tablet). Kandydat, który nie weźmie udziału w całości szkolenia, nie może przystąpić do egzaminu kończącego szkolenie.
- Kandydaci, którzy uzyskają pozytywny wynik z egzaminu (co najmniej 60% poprawnych odpowiedzi), zostaną wpisani na listę osób zakwalifikowanych do pełnienia roli rachmistrza. O kolejności na liście decydować będzie najwyższa liczba punktów uzyskanych na egzaminie przez kandydatów z danej gminy (jako pierwsze kryterium) oraz najkrótszy czas, w jakim został napisany test w przypadku takiej samej liczby uzyskanych punktów (jako drugie kryterium). Na liście będą zamieszczone przy każdym z kandydatów wyniki obu tych kryteriów.
- Kandydaci, którzy uzyskają najwyższe miejsce na liście, zostaną powołani na rachmistrzów spisowych (w liczbie adekwatnej do potrzeb), a następnie podpiszą umowę zlecenia z dyrektorem urzędu statystycznego – jako zastępcą wojewódzkiego komisarza spisowego. Pozostali kandydaci, których liczba przekracza zapotrzebowanie w danej gminie, stanowić będą zasób rezerwowy.
- Kandydat ma prawo wglądu do swojego testu i uzyskanego wyniku – niezwłocznie po ogłoszeniu wyników egzaminu testowego oraz żądania sprawdzenia WBS poprawności tego wyniku.
- Kandydat, po powołaniu na rachmistrza spisowego, zobowiązany jest do
przesłania za pośrednictwem aplikacji e-learning danych niezbędnych do
zawarcia umowy zlecenia oraz zdjęcia do identyfikatora, które powinno
spełniać określone wymagania:
a. jednolite tło, oświetlone, pozbawione cieni i elementów ozdobnych oraz innych osób,
b. format pliku – JPG,
c. rozmiar rzeczywisty zdjęcia – 23x30mm, co odpowiada:- przy rozdzielczości 300 dpi, rozmiarowi 272×354 pixeli,
- przy rozdzielczości 600 dpi, rozmiarowi 543×709 pixeli.
Do głównych zadań rachmistrza spisowego należeć będzie:
- przeprowadzenie wywiadów bezpośrednich lub telefonicznych w zależności od aktualnej sytuacji związanej z epidemią COVID-19 z wykorzystaniem urządzenia mobilnego wyposażonego z zainstalowaną aplikacją formularzową;
- zebranie danych według ustalonej metodologii i zgodnie z kluczem pytań w aplikacji formularzowej.
- przejęcie części zadań innych rachmistrzów spisowych w sytuacji awaryjnej, np. gdy zmniejszy się liczba rachmistrzów w gminie (np. w przypadku rezygnacji, zachorowań itp.) lub dotrzymanie terminu realizacji spisu będzie zagrożone.
Do złożenia oferty przez kandydata na rachmistrza spisowego można skorzystać z formularza “Formularz – oferta kandydata na rachmistrza spisowego do narodowego spisu powszechnego ludności i mieszkań w 2021 r. (druk do pobrania) zawierającego: :
- Dane osobowe:
a. imię (imiona) i nazwisko,
b. data urodzenia,
c. adres zamieszkania,
d. numer telefonu,
e. adres e-mail. - Oświadczenie o:
a. nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwa lub umyślne przestępstwa skarbowe;
b. posiadaniu co najmniej średniego wykształcenia;
c. znajomości języka polskiego w mowie i piśmie;
d. świadomości odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
Składanie ofert:
- Kandydat na rachmistrza spisowego w NSP 2021 może składać dokumenty
osobiście w siedzibie urzędu gminy lub za pośrednictwem: poczty
elektronicznej na skrzynkę e-mailową urzędu: ugpiatek@ugpiatek.pl platformy ePUAP: /d95j5uyf1n/skrytka albo operatora pocztowego (w tym m.in. Poczty Polskiej, firm kurierskich – na adres:
99-120 Piątek, ul. Rynek 16). O dacie wpływu dokumentów decyduje:
a. w przypadku osobistego złożenia dokumentów do urzędu lub doręczenia ich za pośrednictwem kuriera – data dostarczenia do urzędu,
b. w przypadku wysłania dokumentów pocztą elektroniczną na skrzynkę e-mailową urzędu wskazaną w ogłoszeniu – data wprowadzenia zgłoszenia do środka komunikacji elektronicznej nadawcy (data wysłania wiadomości e-mail),
c. w przypadku wysłania dokumentów poprzez platformę ePUAP – data wysłania zgłoszenia przez nadawcę, która powinna być równoznaczna z datą wpływu na urzędową skrzynkę na ePUAP (pojawienie się zgłoszenia w systemie teleinformatycznym),
d. w przypadku przesłania dokumentów Pocztą Polską – data stempla pocztowego. - Oferty kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu lub bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
- Więcej informacji na temat spisu można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Piątku oraz w Gminnym Biurze Spisowym w Piątku – nr tel. 24 722 1919, e-mail: ugpiatek@ugpiatek.pl
Gminny Komisarz Spisowy
/-/ mgr Krzysztof Lisiecki
metryczka
Wytworzył: Krzysztof Lisiecki (27 stycznia 2021)
Opublikował: Jacek A. Michalski (27 stycznia 2021, 13:37:59)
Ostatnia zmiana: Jacek A. Michalski (24 lutego 2021, 15:42:17)
Zmieniono: format tekstu
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 392